Savremeni metodički pristup obradi bajke

Bajka je priča uglavnom namijenjena djeci koja se često bavi nepostojećim i izmišljenim radnjama i likovima, potiče razvoj dječije mašte, ispunjava djetetovu potrebu za čarolijom, oblikuje ličnost djeteta, obraća se njegovom nesvjesnom koristeći slike i simbole, upozorava ga i daje odgovore na brojne životne nevolje. Upotrebom savremenih metodičkih pristupa može se stvoriti nova, djeci zanimljivija, a odgajateljima ponekad olakšana odgojno-obrazovna situacija. Odgajatelj je organizator i voditelj odgojno-obrazovnog procesa, tako što priprema sva potrebna metodička sredstva i pomagala, postavlja djecu u razne oblike rada, nadgleda ih i daje potrebne upute, prema https://repozitorij.unipu.hr/islandora/object/unipu%3A409/datastream/PDF/view
U vrtiću “Bulbuli” odgajateljica Alma Konjičanin bajku “Snježana i sedam patuljaka” je interpretirala na drugačiji način, gdje djeca nisu bila samo pasivni slušatelji s minimalnom mogućnošću iznošenja ličnih stavova, nego su aktivno sudjelovala u interpretaciji bajke, te izražavala svoja zapažanja i sudove o bajci. Na taj način su djeca umjesto pasivnog slušaoca, podignuta na razinu esteskog subjekta, a odgajateljica umjesto pripovjedača organizatorica, pri čemu je odgojno-obrazovni proces ostvaren u dvosmjernoj komunikaciji.

Podijeli na socijalnim mrežama

Facebook
LinkedIn
Twitter
Povezane vijesti