Da bi dijete učilo, sticalo nova znanja i vještine, razvijalo svoje sposobnosti i svoju ličnost, potrebno je da od odrasle osobe dobije povratne informacije o svemu što radi. Vrlo važno je da se zna da se djeci predškolskog uzrasta daju vrlo kratke povratne informacije, jer, u suprotnom, oni nisu u stanju da ih razumiju, a nama je važno da ta informacija koju im dajemo za njih bude razumljiva.
Osnovni principi kod davanja povratne informacije su sljedeći:
- Direktno ukazuje na ponašanje koje je adekvatno. Naprimjer: ‘’Kako si lijepo nacrtala leptira!’’
- Ohrabruje dijete. Naprimjer: ‘’Baš si napravio/la mnogo kuglica od plastelina!’’
- Posebno ističe neke sposobnosti kod djeteta. Naprimjer: ‘’Tebi odlično idu igre u kojima treba biti brz!’’
- Izražava emociju koju je djetetovo ponašanje proizvelo kod odgajatelja/ice ili drugog djeteta. Naprimjer:‘’Baš si me razveselila ovom pjesmicom!’’ ili ‘’Vidim da se tvoja drugarica naljutila kada si joj reklada da joj je crtež ružan.’’
- Izražava emociju koju smo vidjeli kod djeteta. Naprimjer: ‘’Ti se baš rastužiš kada ti se drugar povrijedi.’’
- Izražava procjenu uloženog truda i motivacije djeteta u neku aktivnost. Naprimjer: ‘’Ti se veoma trudiš kada crtamo.’’
- Ohrabruje djecu u njihovoj želji da napreduju i budu uspješniji u izvođenju aktivnosti i pri tom se ta aktivnost posebno naglasi. Naprimjer: ‘’Ma pogledaj koliko si napredovala u trčanju od prošlog puta!’’
Prilikom davanja povratne informacije nikako ne treba da se dijete poredi sa ostalom djecom, jer ih tako učimo da se stalno porede sa drugima, a svrha razvoja jeste da danas budemo bolji od sebe od prethodnog perioda. Povratna informacija se daje i za ponašanja koja nisu adekvatna i onda kada vidimo da se kod djeteta ne dešava napredak. Vrlo je važno da se prilikom davanja povratne informacije o nečijem neadekvatnom ponašanju ističe to ponašanje, a ne kritizira ličnost djeteta, naprimjer: ‘’To što si sada razbacala olovke nije lijepo ponašanje.’’ Potrebno je dijete usmjeravati i razgovorom pobuditi nadu i vjeru u sebe, jer time jačamo dječije samopouzdanju i pozitivnu sliku o sebi.