Zdravo odrastanje


Da bi dijete učilo, sticalo nova znanja i vještine, razvijalo svoje sposobnosti i svoju ličnost, potrebno je da od odrasle osobe dobije povratne informacije o svemu što radi. Vrlo važno je da se zna da se djeci predškolskog uzrasta daju vrlo kratke povratne informacije, jer, u suprotnom, oni nisu u stanju da ih razumiju, a nama je važno da ta informacija koju im dajemo za njih bude razumljiva.

Osnovni principi kod davanja povratne informacije su sljedeći:

  1. Direktno ukazuje na ponašanje koje je adekvatno. Naprimjer: ‘’Kako si lijepo nacrtala leptira!’’
  2. Ohrabruje dijete. Naprimjer: ‘’Baš si napravio/la mnogo kuglica od plastelina!’’
  3. Posebno ističe neke sposobnosti kod djeteta. Naprimjer: ‘’Tebi odlično idu igre u kojima treba biti brz!’’
  4. Izražava emociju koju je djetetovo ponašanje proizvelo kod odgajatelja/ice ili drugog djeteta. Naprimjer:‘’Baš si me razveselila ovom pjesmicom!’’ ili ‘’Vidim da se tvoja drugarica naljutila kada si joj reklada da joj je crtež ružan.’’
  5. Izražava emociju koju smo vidjeli kod djeteta. Naprimjer: ‘’Ti se baš rastužiš kada ti se drugar povrijedi.’’
  6. Izražava procjenu uloženog truda i motivacije djeteta u neku aktivnost. Naprimjer: ‘’Ti se veoma trudiš kada crtamo.’’
  7. Ohrabruje djecu u njihovoj želji da napreduju i budu uspješniji u izvođenju aktivnosti i pri tom se ta aktivnost posebno naglasi. Naprimjer: ‘’Ma pogledaj koliko si napredovala u trčanju od prošlog puta!’’

Prilikom davanja povratne informacije nikako ne treba da se dijete poredi sa ostalom djecom, jer ih tako učimo da se stalno porede sa drugima, a svrha razvoja jeste da danas budemo bolji od sebe od prethodnog perioda. Povratna informacija se daje i za ponašanja koja nisu adekvatna i onda kada vidimo da se kod djeteta ne dešava napredak. Vrlo je važno da se prilikom davanja povratne informacije o nečijem neadekvatnom ponašanju ističe to ponašanje, a ne kritizira ličnost djeteta, naprimjer: ‘’To što si sada razbacala olovke nije lijepo ponašanje.’’ Potrebno je dijete usmjeravati i razgovorom pobuditi nadu i vjeru u sebe, jer time jačamo dječije samopouzdanju i pozitivnu sliku o sebi.

Podijeli na socijalnim mrežama

Facebook
LinkedIn
Twitter
Povezane vijesti