Radionica: Izrada taktilnih slikovnica za djecu predškolskog uzrasta u vrtiću “Kekec”

📘 Radionicu “Izrada taktilnih slikovnica za djecu predškolskog uzrasta” u vrtiću “Kekec”, realizovanu 14. maja 2025. godine, vodila je edukator-rehabilitator Dalila Abdičević, u saradnji s asistentima koji svakodnevno pružaju podršku djeci s teškoćama u razvoju unutar odgojnih grupa.

🎯 Cilj radionice bio je osnažiti asistente u njihovoj važnoj ulozi kroz razvoj kreativnih i individualizovanih didaktičkih materijala, konkretno taktilnih slikovnica, koje su namijenjene djeci s teškoćama u razvoju – naročito onima sa senzornim, vizualnim, motoričkim i kognitivnim izazovima. Kroz ovu aktivnost, asistenti su imali priliku praktično se upoznati sa značajem multisenzorne stimulacije i principima inkluzivne prakse u ranom i predškolskom odgoju.

👋 Taktilne slikovnice su knjige koje sadrže različite materijale, teksture i trodimenzionalne elemente koje dijete može dodirivati, čime se omogućava bogatije senzorno iskustvo i potiče sveukupni razvoj djeteta.

🌟 Prednosti taktilnih slikovnica:

  • potiču razvoj taktilne percepcije i fine motorike,
  • razvijaju vizualno-motornu koordinaciju,
  • jačaju pažnju i koncentraciju,
  • omogućuju bolje razumijevanje sadržaja kroz višestruke senzorne kanale,
  • doprinose govorno-jezičnom razvoju,
  • podstiču emocionalnu sigurnost i osjećaj postignuća, posebno kod djece koja teško prate standardizovane slikovnice.

✂️ Tokom radionice, učesnici su izrađivali taktilne slikovnice prema unaprijed pripremljenim pričama, koje su bile prilagođene uzrastu i razvojnim mogućnostima djece. Naslovi priča bili su:

  1. Mala ovčica Bela
  2. Gdje je Pipi, žuta loptica?
  3. Medo traži pokrivač
  4. Lina, mala bubamara

🧵 Priče su sadržavale jasne, jednostavne narative obogaćene vizualno-taktilnim elementima – tkanine različitih tekstura, filc, dugmad, pamuk, vuna, plastični dijelovi, čičak-trake i slično. Svaka stranica slikovnice bila je osmišljena da angažuje dijete da dodiruje, povlači, okreće, istražuje i kroz igru uči. 

📜  Radionica je bila veoma uspješna i ocijenjena kao korisna od strane svih prisutnih asistenata. Izrađene slikovnice će se koristiti kao didaktička sredstva u svakodnevnom radu s djecom, posebno onima s višestrukim teškoćama, s ciljem pružanja smislenog, aktivnog i individualizovanog pristupa učenju.

 🌟  Asistenti su kroz radionicu dodatno osvijestili važnost kreativnosti, timskog rada i uloge senzorne stimulacije u razvoju djeteta. Također, potaknuti su da nastave razvijati i izrađivati slične materijale u saradnji s odgajateljima i stručnim timom vrtića. – Dalila Abdičević, edukator-rehabilitator

Podijeli na socijalnim mrežama

Facebook
LinkedIn
Twitter
Povezane vijesti