Učimo živjeti zajedno u miru, vrtić “Vjeverica”

U vrtiću “Vjeverica” s djecom iz Odgojne grupe u 5. godini života učiteljice Edita Džanko i Amra Kalamujić Laković realizirale su četveromjesečne projektne teme pod motom “Učimo živjeti zajedno u miru” i “Lijepo ponašanje i životne vrijednosti”.

Kroz temu “Jedinstvo, mir i zajedništvo” isticali su važnost mira i ljubavi u odgojnoj grupi, podstičući lijepe odnose među djecom.

Kako bi razvili osjećaj prijateljstva, neophodno je formirati predstave, emocije i iskustva koja će djeci pomoći da žive u skladu s tim.
Znati ko je dobar prijatelj, kako se brinuti o svojim prijateljima s kojim dijelimo prostor, igračke, slatkiše i tako djelovati kao dio zajednice u miru. Djeca su se kreativno izražavala na temu insekata u korelaciji sa odgojnom grupom kao zajednicom. Igrali su igru za razvoj motorike “Livadsko cvijeće i bubice na livadi”.

Kroz temu “Učimo privatnost” djeca su se se upoznala sa Ribicom Karolinom i njenim drugarima, crvom Vilijem i jeguljom Vandom, koji su ih naučili šta je to privatnost.
Razgovarali su na temu šta znači poštivanje privatnosti, vlastitog, ali i tuđeg tijela, važnost poštivanja ličnih i tuđih privatnih stvari, te šta je važnost poštivanja tuđeg privatnog razgovora itd.

Drugari su naposlijetku uživali u zajedničkom pikniku.

Djeca su utvrđivala već postojeća pravila ponašanja u odgojnoj grupi. Upoznala su se s “Ekonomijom žetona” koja ima za cilj promicanje poželjnog ponašanja, razvijajući kod djece grupnu pripadnost, te uključivanje svakog dijeteta u sistem odnosa u kome se izmijenjuju uloge onih koji postavljaju pravila i zadatke kroz igru i onih koji slušaju i izvršavaju iste.

Kroz aktivnosti su naučili “Dobre i loše izbore”, te su radili i “Semafor ponašanja”.

Kroz temu “Šta drugarstvo znači” zanimljiva je bila  “Mreža prijateljstva” u kojoj su djeca birala najdraže drugare uz obrazloženje zašto baš taj drug/drugarica ima najviše mjesta u njihovom srcu.

Igrali su različitih igrara: “Pomozi drugu”, ”Igraj se sa drugom”, “Zajedničko crtanje u parovima”, “Pronađi skriveni poklon za druga”…
Kazivali su stihove o prijateljstvu “Kako biti dobar prijatelj?”, te su izradili plakat “Drvo prijateljstva” i “Zajedno smo ljepši i jači”.

Kroz temu “Ljubav prema roditeljima” kod djece je njegovana ljubav i privrženost prema roditeljima, jer je ona neophodna za zdrav razvoj djeteta.

Govorili su o ulozi mame i tate/babe u životu svakog djeteta unutar porodice, kako vole roditelje, kako se mama brine o djeci, kako mogu pomoći svojim mamama u svakodnevnim radnim i životnim aktivnostima.

Djeca su svakodnevno ispoljavala i pokazivala kroz verbalizovanje pozitivne emocije, kroz kazivanje stihova, pjevanje pjesama posvećenih njihovim roditeljima.

Kao poklon svojim dragim roditeljima djeca su posvetila kreativni rad i pjesmu pod nazivom “Mama i tata to su cvijeta dva”.

U okviru projekta “Učimo živjeti zajedno u miru”, između ostalih realizirali su i teme: ekonomija žetona s pravilima, svi su isti, svi smo različiti, empatija, samokontrola, poslušnost, odgovornost, strpljenje i istrajnost, Plavko i Smješka uče o autoritetu, Pravedne mede, pravednost.

Projekat je realiziran s ciljem unapređenja discipline, usmjeravanja djece ka pozitivnim društveno prihvatljivim ponašanjima. Akcenat je bio na razvijanju komunikacijakih vještina i pozitivnih životnih vrijednosti kako bi se postigla grupna kohezija, razvilo prijateljstvo među djecom, te usvojila svijest o značaju njegovanja lijepih odnosa.

Djeca su kroz raznovrsne sadržaje, priče, pjesme, igre, praktične životne primjere učila i uočavala pozitivne i negativne odnose i ponašanja.

Spoznali su šta je to odgovornost i odgovorno ophođenje prema drugima i sebi, učili šta znači biti pravedan i pravdeno cijeniti postupke drugih, kako se lijepo ponašati i poštovati pravila grupe, kako prihvatiti i poštovati drugačijeg od sebe, one koji možda nemaju iste sposobnosti ko mi, ali imaju jednako toplo i lijepo srce kao i mi sami.

Podijeli na socijalnim mrežama

Facebook
LinkedIn
Twitter
Povezane vijesti