Poticanje kod djece zaštitničkog i humanog odnosa prema prirodi i živim bićima

Obrazovanje i odgoj djece za zaštitu i unapređenje životne sredine jedan je od izuzetno važnih ciljeva u procesu odgoja i obrazovanja, a pretpostavlja  „upoznavanje vrijednosti sistema, ciljeva, principa i normi ponašanja“ (Kamenov, 2004). Osoba, odrasla ili dijete obrazovana je za zaštitu životne sredine tek onda ako je dovoljno informisana i ukoliko te informacije o zaštiti životne sredine postanu motiv njenog ponašanja. Dakle, potrebno je znati kako zaštititi, kako unaprijediti i kako se pozitivno odnositi prema životnoj sredini.
Polazeći od činjenice da se u neposrednom okruženju vrtića „Višnjik“ daju uočiti neprimjerene scene o odnosu ljudi prema okolišu, odgajateljica Indisa Klino odlučila je dati svoj profesionalni, ali i ljudski doprinos razvijanju ekološke svijesti kod naših najmlađih kroz realizaciju svog individualnog stručnog usavršavanja, te je  u okviru sedmične podteme „Biljke, životinje, čovjek“  raelizirala dnevnu aktivnost pod nazivom „Prvo proljetno cvjeće“. Polazeći od interesa djece i njihovih mogućnosti, a vodeći računa o svim aspektima dječijeg razvoja ponudila je djeci raznovrsne i interesantne aktivnosti: otkrivanje zagonetnih predmeta i zagonetki, pozorišnu predstavu, sadnju cvijeća, savladavanje EKO poligona, klasifikaciju otpada …   Kroz ponuđene aktivnosti je željela između ostalog potaknuti kod djece zaštitnički i humani odnos prema prirodi i živim bićima, potaknuti ih na logično mišljenje i zaključivanje, te uticati na razvijanje osobina kao što su: empatija, izražavanje i shvaćanje vlasitith osjećaja, prijateljsko ponašanje, ljubaznost i poštovanje, sposobnost rješavanja problema u saradnji sa drugima, ali i razvijati kod djece svijest o opasnosti i zaštiti od NUS-a, kao i izgledom trake koja upozorava na opasnost.

Podijeli na socijalnim mrežama

Facebook
LinkedIn
Twitter
Povezane vijesti